Els seguien fins a casa i els ruixaven amb gas pebre: dos detinguts per set robatoris amb violència a Sant Boi i Barcelona

Els seguien fins a casa i els ruixaven amb gas pebre dos detinguts per set robatoris amb violència a Sant Boi i Barcelona

Els Mossos han detingut dos homes acusats de set robatoris amb violència a Sant Boi i Barcelona, on atacaven les víctimes amb gas pebre.

Els Mossos d’Esquadra han detingut dos homes de 26 i 33 anys com a presumptes autors de set robatoris amb violència comesos a Sant Boi i Barcelona. Segons ha informat la policia catalana, els arrestats actuaven seguint les víctimes fins als seus domicilis i les assaltaven quan estaven a punt d’entrar a l’edifici o d’accedir a l’ascensor o a l’escala.

Les detencions es van produir l’11 de juny. Els dos sospitosos acumulen un total de vuit antecedents policials relacionats amb delictes contra el patrimoni.

La investigació vincula els arrestats amb set fets ocorreguts entre el 12 d’abril i el 5 de juny d’aquest any. Els robatoris es van registrar als districtes d’Horta, Sants-Montjuïc, Sant Andreu i Nou Barris, a Barcelona, així com al municipi de Sant Boi de Llobregat.

Mossos d'Esquadra a Sant Boi, imatge d'arxiu

Un mateix mètode d’actuació

Segons la informació facilitada pels Mossos, els presumptes autors actuaven sempre de manera similar. Primer seleccionaven les víctimes i les seguien fins a casa seva. Un cop aquestes arribaven a la porteria o es disposaven a entrar a l’edifici, les atacaven per sostreure els objectes de valor que portaven a sobre.

Per cometre els robatoris, utilitzaven gas pebre contra les víctimes. L’objectiu principal era emportar-se cadenes d’or i telèfons mòbils. Les persones afectades eren homes d’edats compreses entre els 25 i els 77 anys.

Les denúncies presentades van ser clau per avançar en la investigació. Les víctimes coincidien a descriure un modus operandi molt semblant, així com característiques físiques dels presumptes responsables.

Les càmeres van ajudar a identificar-los

Els Mossos també van poder analitzar imatges captades per càmeres de videovigilància de diferents punts on s’havien produït els robatoris. Aquest material, juntament amb els testimonis recollits, va permetre als investigadors relacionar els diferents fets i identificar els sospitosos.

Durant el dispositiu policial que va culminar amb les detencions, els agents van localitzar dos pots de gas pebre entre les pertinences dels arrestats. Aquesta troballa va reforçar la vinculació dels dos homes amb els robatoris investigats.

Després de ser detinguts, els presumptes autors van passar a disposició judicial el 13 de juny. Els Mossos donen per aclarits set robatoris amb violència, entre ells el que es va produir a Sant Boi, i manté la importància de denunciar aquest tipus de fets per facilitar les investigacions i la identificació dels responsables.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *